Με αυτό τον υψηλόστροφο κινητήρα, η τεχνολογία «Desmo» κατακτά κορυφαία τεχνολογικά στάνταρ, με βάθος σχεδίασης, συμπαγείς διαστάσεις και χαμηλό βάρος που δεν είχαν εμφανιστεί ποτέ ξανά ως τώρα στα μοντέλα της Ducati.τήρα ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγηση.
Δεσμοδρομικό σύστημα
Όπως όλοι οι κινητήρες Ducati, στον Desmosedici Stradale η σχεδίαση του δεσμοδρομικού συστήματος είναι βασικός παράγοντας για την επίτευξη κορυφαίων επιδόσεων. Το δεσμοδρομικό σύστημα στον Desmosedici Stradale χρησιμοποιεί εξαρτήματα που έχουν πλήρως επανασχεδιαστεί και σμικρυνθεί για τη δημιουργία πολύ μικρών κεφαλών, επιτυγχάνοντας ένα επίπεδο εξέλιξης, συμπαγούς κατασκευής και ελαφρότητας που δεν έχει παρουσιαστεί ποτέ σε μοτοσικλέτα Ducati.
Αντίθετα περιστρεφόμενος στροφαλοφόρος
Στις κανονικές μοτοσυκλέτες, ο στροφαλοφόρος περιστρέφεται προς την ίδια κατεύθυνση όπως οι τροχοί. Αντίθετα, στο MotoGP χρησιμοποιείται συνήθως ο αντίθετα περιστρεφόμενος στροφαλοφόρος που περιστρέφεται προς την αντίθετη κατεύθυνση. Ο Desmosedici Stradale έχει δανειστεί αυτή την τεχνολογική υλοποίηση για την αντιστάθμιση μέρους του γυροσκοπικού φαινομένου που παράγεται από τους τροχούς, καθιστώντας πιο ευέλικτη τη μοτοσυκλέτα και με μεγαλύτερη ακρίβεια κατά την αλλαγή κατεύθυνσης. Ο αντίθετα περιστρεφόμενος στροφαλοφόρος παράγει επίσης μια ροπή λόγω της αδράνειας που τείνει να χαμηλώνει το μπροστινό μέρος κατά την επιτάχυνση και το πίσω μέρος κατά το φρενάρισμα, μειώνοντας έτσι το φαινόμενο wheelie (σήκωμα τροχού).
Οι ειδικοί κινητήρων Ducati δανείστηκαν αυτή την τεχνική λύση από τα αγωνιστικά μοντέλα για τους ίδιους λόγους που αυτό εφαρμόστηκε στους αγώνες. Ουσιαστικά, αυτή η λύση έχει πλεονεκτήματα που σχετίζονται με δυο απόψεις της φυσικής: το γυροσκοπικό φαινόμενο και την αδράνεια. Ο αντίθετα περιστρεφόμενος στροφαλοφόρος καθιστά δυνατή την αντιστάθμιση ενός ποσοστού του γυροσκοπικού φαινομένου που παράγεται από τους τροχούς κατά την οδήγηση και αυτό έχει ως αποτέλεσμα βελτιωμένο χειρισμό και μια μοτοσικλέτα που είναι πιο ευέλικτη κατά την αλλαγή κατεύθυνσης.
Το δεύτερο πλεονέκτημα σχετίζεται με την αδράνεια (δηλαδή την τάση ενός αντικειμένου να αντιτίθεται σε μια αλλαγή κατάστασης) τόσο του οχήματος όσο και των περιστρεφόμενων εξαρτημάτων του κινητήρα. Κατά την επιτάχυνση, η κινητήρια ροπή που μεταδίδεται στο έδαφος ωθεί τη μοτοσυκλέτα η οποία αντιδρά μέσω δημιουργίας τάσης για σούζα. Λόγω αδράνειας, ο αντίθετα περιστρεφόμενος στροφαλοφόρος παράγει μια ροπή στην αντίθετη κατεύθυνση που έτσι τείνει να χαμηλώσει το μπροστινό μέρος και συνεπώς να μειώσει το φαινόμενο σούζας, με οφέλη επίσης για την επιτάχυνση.
Ανάλογα, στο φρενάρισμα ή σε γρήγορες επιβραδύνσεις, η μοτοσυκλέτα παρουσιάζει αντίδραση με το πίσω μέρος να τείνει να ανασηκωθεί, αλλά ο στροφαλοφόρος επιβραδύνεται επίσης (μειωμένες σ.α.λ.) και αυτό έχει ως αποτέλεσμα αδρανειακή ροπή στην αντίθετη κατεύθυνση που αντιτίθεται στη δύναμη που τείνει να ανασηκώσει το πίσω άκρο. Κατά συνέπεια, τόσο στην επιτάχυνση όσο και στην επιβράδυνση, η υιοθέτηση του αντίθετα περιστρεφόμενου στροφαλοφόρου παρέχει θετικά αποτελέσματα.
Προφανώς, αυτή η διάταξη απαιτεί έναν πρόσθετο γρανάζι, το λεγόμενο γρανάζι ελεύθερης περιστροφής, που απαιτείται για τη μετάδοση της κίνησης του στροφαλοφόρου στο κιβώτιο ταχυτήτων και μετά στους τροχούς έτσι ώστε να παρέχεται η σωστή περιστροφή για την κατεύθυνση κίνησης.
Σειρά έναυσης "διπλού παλμού"
Σε συνδυασμό με τη διάταξη κινητήρα V, αυτή η ειδική γεωμετρία αξόνων επιτρέπει μια ειδική σειρά έναυσης «διπλού παλμού». Το ξεχωριστό στοιχείο εδώ είναι το γεγονός ότι οι δύο αριστεροί κύλινδροι πραγματοποιούν ανάφλεξη ταχύτερα ο ένας μαζί με τον άλλο από ό,τι οι δύο δεξιοί. Στο διάγραμμα χρονισμού, τα σημεία ανάφλεξης είναι στις 0°, 90°, 290° και 380°. Η συγκεκριμένη σειρά έναυσης χαρίζει στον V4 ακριβώς τον ήχο του MotoGP Desmosedici.
Η μετατόπιση 70° των κομβίων στροφαλοφόρου με τη διάταξη κινητήρα V 90° δημιουργεί σειρά έναυσης που η Ducati έχει ονομάσει "Διπλό παλμό" διότι είναι σαν ο κινητήρας να αναπαράγει την ακολουθία έναυσης ενός δικύλινδρου κινητήρα. Η ιδιαιτερότητα έγκειται στη γρήγορη έναυση των δυο κυλίνδρων στην αριστερή πλευρά και στη συνέχεια στη δεξιά πλευρά της μοτοσικλέτας. Στο διάγραμμα χρονισμού, οι εναύσεις γίνονται στις 0°, 90°, 290° και 380°. Αυτή η ιδιαίτερη σειρά έναυσης δίνει στον V4 έναν ήχο που μοιάζει πολύ με εκείνο του Desmosedici MotoGP.
Στην πράξη, αν φανταστούμε έναν κύκλο που ξεκινά στις 0°, ο πρώτος κύλινδρος της μπροστινής σειράς "πυροδοτείται", στην πλευρά γεννήτριας, στη συνέχεια, μετά από περιστροφή μόνο 90°, ακολουθεί ο κύλινδρος της πίσω σειράς στην ίδια πλευρά. Στη συνέχεια υπάρχει ένα διάστημα στο οποίο ο κινητήρας δεν παράγει κινητήρια ροπή μέχρι τις εναύσεις με απόσταση 90° μεταξύ τους στους δυο κυλίνδρους στην πλευρά συμπλέκτη.
Η σειρά έναυσης "διπλού παλμού", εκτός από την παραγωγή μοναδικού ήχου στην εξάτμιση που δεν μοιάζει με καμία άλλη μοτοσικλέτα και αποτελεί μουσική για τα αυτιά των πραγματικών λατρών, παράγει έναν τύπο ισχύος που αξιολογήθηκε ως ο καλύτερος από τους οδηγούς Ducati MotoGP καθώς δημιουργεί σημαντικά πλεονεκτήματα στο επίπεδο ισχύος και συνεπώς στην οδηγική ικανότητα της μοτοσυκλέτας, ιδιαίτερα στις στροφές και στην έξοδο από αυτές.
Οβάλ σώματα πεταλούδας γκαζιού
Κάθε σώμα πεταλούδας γκαζιού έχει δυο μπεκ: μια δευτερεύουσα πεταλούδα για χρήση χαμηλού φορτίου και μια άλλη από πάνω που επεμβαίνει όταν απαιτούνται μέγιστες επιδόσεις κινητήρα. Τα σώματα πεταλούδας γκαζιού κάθε σειράς κυλίνδρων κινούνται από ένα αποκλειστικό ηλεκτρικό μοτέρ. Χάρη στο πλήρως Ride by Wire σύστημα, είναι δυνατή η εφαρμογή πολύπλοκων ηλεκτρονικών στρατηγικών ελέγχου και η διαμόρφωση της «αίσθησης» του κινητήρα ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγηση