Χαρακτηριστικά
Δεσμοδρομικό σύστημα
Όπως όλοι οι κινητήρες Ducati, στον Desmosedici Stradale η σχεδίαση του δεσμοδρομικού συστήματος είναι βασικός παράγοντας για την επίτευξη κορυφαίων επιδόσεων. Το δεσμοδρομικό σύστημα στον Desmosedici Stradale χρησιμοποιεί εξαρτήματα που έχουν πλήρως επανασχεδιαστεί και σμικρυνθεί για τη δημιουργία πολύ μικρών κεφαλών, επιτυγχάνοντας ένα επίπεδο εξέλιξης, συμπαγούς κατασκευής και ελαφρότητας που δεν έχει παρουσιαστεί ποτέ σε μοτοσικλέτα Ducati.
Αντίθετα περιστρεφόμενος στροφαλοφόρος
Στις κανονικές μοτοσικλέτες ο στροφαλοφόρος περιστρέφεται προς την ίδια κατεύθυνση όπως οι τροχοί. Αντίθετα, στο MotoGP ο στροφαλοφόρος περιστρέφεται προς την αντίθετη κατεύθυνση. Οι ειδικοί κινητήρων Ducati δανείστηκαν αυτή την τεχνική λύση από τα αγωνιστικά μοντέλα για τους ίδιους λόγους που αυτό εφαρμόστηκε στους αγώνες. Ουσιαστικά, αυτή η λύση έχει πλεονεκτήματα που σχετίζονται με δυο απόψεις της φυσικής: το γυροσκοπικό φαινόμενο και την αδράνεια. Ο αντίθετα περιστρεφόμενος στροφαλοφόρος καθιστά δυνατή την αντιστάθμιση ενός ποσοστού του γυροσκοπικού φαινομένου που παράγεται από τους τροχούς κατά την οδήγηση και αυτό έχει ως αποτέλεσμα βελτιωμένο χειρισμό και μια μοτοσικλέτα που είναι πιο ευέλικτη κατά την αλλαγή κατεύθυνσης. Το δεύτερο πλεονέκτημα σχετίζεται με την αδράνεια (δηλαδή την τάση ενός αντικειμένου να αντιτίθεται σε μια αλλαγή κατάστασης) τόσο του οχήματος όσο και των περιστρεφόμενων εξαρτημάτων του κινητήρα. Κατά την επιτάχυνση, η κινητήρια ροπή που μεταδίδεται στο έδαφος ωθεί τη μηχανή η οποία αντιδρά μέσω δημιουργίας τάσης για σούζα. Λόγω αδράνειας, ο αντίθετα περιστρεφόμενος στροφαλοφόρος παράγει μια ροπή στην αντίθετη κατεύθυνση που έτσι τείνει να χαμηλώσει το μπροστινό μέρος και συνεπώς να μειώσει το φαινόμενο σούζας, με οφέλη επίσης για την επιτάχυνση. Ανάλογα, στο φρενάρισμα ή σε γρήγορες επιβραδύνσεις, η μοτοσικλέτα παρουσιάζει αντίδραση με το πίσω μέρος να τείνει να ανασηκωθεί, αλλά ο στροφαλοφόρος επιβραδύνεται επίσης (μειωμένες σ.α.λ.) και αυτό έχει ως αποτέλεσμα αδρανειακή ροπή στην αντίθετη κατεύθυνση που αντιτίθεται στη δύναμη που τείνει να ανασηκώσει το πίσω άκρο. Κατά συνέπεια, τόσο στην επιτάχυνση όσο και στην επιβράδυνση, η υιοθέτηση του αντίθετα περιστρεφόμενου στροφαλοφόρου παρέχει θετικά αποτελέσματα. Προφανώς, αυτή η διάταξη απαιτεί έναν πρόσθετο γρανάζι, το λεγόμενο ελεύθερης περιστροφής, που απαιτείται για τη μετάδοση της κίνησης του στροφαλοφόρου στο κιβώτιο ταχυτήτων και μετά στους τροχούς έτσι ώστε να παρέχεται η σωστή περιστροφή για την κατεύθυνση κίνησης.
Σειρά ανάφλεξης "διπλού παλμού"
Η μετατόπιση κατα 70 μοίρες των κομβίων στροφαλοφόρου με τη διάταξη κινητήρα V 90 δημιουργεί σειρά ανάφλεξης που η Ducati έχει ονομάσει "Διπλό παλμό" διότι είναι σαν ο κινητήρας να αναπαράγει την ακολουθία αναφλέξεων ενός δικύλινδρου κινητήρα. Η ιδιαιτερότητα έγκειται στη γρήγορη έναυση των δυο κυλίνδρων στην αριστερή πλευρά και στη συνέχεια στη δεξιά πλευρά της μοτοσικλέτας. Στο διάγραμμα χρονισμού, οι αναφλέξεις γίνονται στις 0, 90, 290 και 380 μοίρες. Αυτή η ιδιαίτερη σειρά αναφλέξεων δίνει στον V4 έναν ήχο που μοιάζει πολύ με εκείνο του Desmosedici MotoGP. Στην πράξη, αν φανταστούμε έναν κύκλο που ξεκινά στις 0 μοίρες, ο πρώτος κύλινδρος της μπροστινής σειράς "πυροδοτείται", στην πλευρά γεννήτριας, στη συνέχεια, μετά από περιστροφή μόνο 90 μοιρών, ακολουθεί ο κύλινδρος της πίσω σειράς στην ίδια πλευρά. Στη συνέχεια υπάρχει ένα διάστημα στο οποίο ο κινητήρας δεν παράγει ροπή μέχρι τις αναφλέξεις με δοιαφορά 90° μεταξύ τους στους δυο κυλίνδρους στην πλευρά συμπλέκτη. Η σειρά αναφλέξεων "διπλού παλμού", εκτός από την παραγωγή μοναδικού ήχου στην εξάτμιση που δεν μοιάζει με καμία άλλη μοτοσικλέτα και αποτελεί μουσική για τα αυτιά των πραγματικών λατρών, παράγει έναν τύπο ισχύος που αξιολογήθηκε ως ο καλύτερος από τους οδηγούς Ducati MotoGP καθώς δημιουργεί σημαντικά πλεονεκτήματα στο επίπεδο ισχύος και συνεπώς στην οδηγική ικανότητα της μοτοσικλέτας, ιδιαίτερα στις στροφές και στην έξοδο από αυτές.
Έμβολα και συμπίεση
Έμβολα Τα έμβολα με διάμετρο 81 mm κινούνται μέσα στους κυλίνδρους με δυο ελατήρια, χαμηλής τριβής, συν ελατήριο απόξεσης λαδιού. Έχουν χυτευτεί σε αλουμίνιο και χρησιμοποιούν την τεχνολογία "πλαίσιο σε πλαίσιο" που καθιστά δυνατό το να περιέχεται το ύψος και το πάχος του τοιχώματος κάτω από την κεφαλή του εμβόλου μειώνοντας έτσι τα φορτία τριβής και αδράνειας ενώ διατηρείται η απαιτούμενη αντοχή και ακαμψία. Λόγος συμπίεσης Ο λόγος συμπίεσης είναι 14:1, μια υψηλή τιμή που φανερώνει και πάλι μια σχεδίαση με προέλευση από αγώνες. Τα έμβολα συνδέονται με χαλύβδινες σφυρήλατες μπιέλες με απόσταση κέντρων 101,8 mm.
Βάρος Η συνεργασία με την Ducati Corse κατέστησε δυνατή την επίτευξη ενός συμπαγούς, μικρού βάρους και υψηλής απόδοσης κινητήρα. Ζυγίζοντας 64,5 kg, ο Desmosedici Stradale είναι μόνο 2 kg βαρύτερος από τον δικύλινδρο 1.285 cm³.
Μαγνήσιο: το πολύτιμο κράμα Το μαγνήσιο καταλαμβάνει μια εξέχουσα θέση μεταξύ των ελαφρών μετάλλων. Δεν είναι τυχαίο ότι σε μορφή κράματος χρησιμοποιείται ευρέως στους αγώνες. Ο Desmosedici Stradale χρησιμοποιεί κράματα μαγνησίου για πολλά εξαρτήματα, μεταξύ των οποίων καλύμματα κεφαλών, λεκάνη λαδιού, γεννήτρια και συμπλέκτης. Μια τεχνική επιλογή που έχει επίσης θετική επίδραση στην εμφάνιση της μοτοσικλέτας.
Αλουμίνιο: αντοχή και ελαφρότητα Οι στροφαλοθάλαμοι (κάρτερ) κατασκευάζονται από αλουμίνιο χρησιμοποιώντας χύτευση με βαρύτητα και γίνονται ζεύγη με οριζόντια κοπή. Το πάνω περίβλημα περιέχει τα τέσσερα χιτώνια αλουμινίου με επίστρωση nikasil που εξασφαλίζει χαμηλή τριβή και προστασία από τη φθορά.