Η Monster είναι εξαιρετικά εύχρηστη και απολαυστική στην οδήγηση, ακόμη και μέσα στην πόλη, χάρη στον ομαλό της κινητήρα, τη μεγάλη γωνία τιμονιού και το μικρό της βάρος, ένα από τα μεγάλα της πλεονεκτήματα. Όσο ο ρυθμός ανεβαίνει, οι αναρτήσεις, τα φρένα και τα ηλεκτρονικά εξασφαλίζουν σπορ επιδόσεις. Η νέα Monster είναι ευέλικτη, ακριβής και συναρπαστική.
Ο νέος κινητήρας V2 και η χρήση προηγμένων εξαρτημάτων επιτρέπουν μια επιπλέον μείωση 4 kg σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Το βάρος της μοτοσυκλέτας σε κατάσταση wet (χωρίς καύσιμο) είναι μόλις 175 kg, θέτοντας νέο σημείο αναφοράς στην κατηγορία της.
Από την πρώτη κιόλας γενιά, το πλαίσιο της Monster προέρχεται άμεσα από τις supersport μοτοσυκλέτες. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, είναι ένα μονοκόκ πλαίσιο από κράμα αλουμινίου. Το αποτέλεσμα είναι μια συμπαγής, ελαφριά και άκαμπτη κατασκευή που ενισχύει τον χειρισμό και την απόκριση, κάνοντας τη Monster ακόμη πιο εύκολη και απολαυστική στην οδήγηση.
Το υποπλαίσιο της Monster αποτελεί ένα ξεχωριστό στοιχείο που αποτελείται από δύο ευδιάκριτες ενότητες. Το δομικό της τμήμα είναι ένα εμφανές ατσάλινο trellis, το οποίο αλλάζει χρώμα ανάλογα με την έκδοση και υπογραμμίζει τον σπορ χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας.
Η πίσω ανάρτηση της Monster έχει εξελιχθεί ώστε να προσφέρει τον ιδανικό συνδυασμό καθημερινής άνεσης και σπορ απόδοσης. Μπροστά, το πιρούνι της Showa εμπνέει άμεσα εμπιστοσύνη: σταθερό και ακριβές. Ενώ στο πίσω μέρος, ένα μονό αμορτισέρ Showa με μηχανικά ρυθμιζόμενη προφόρτιση. Το αποτέλεσμα είναι μια ευέλικτη μοτοσυκλέτα, εύκολη και απολαυστική για όλους, που μπορεί να δείξει τον δυναμικό της χαρακτήρα όταν ο ρυθμός ανεβαίνει.
Ο υδραυλικός συμπλέκτης της Monster έχει βελτιστοποιηθεί ώστε να προσφέρει μεγαλύτερη άνεση στην καθημερινή χρήση. Όταν η διαδρομή απαιτεί συχνότερες αλλαγές ταχυτήτων και ο αναβάτης επιλέγει να μη χρησιμοποιήσει το Ducati Quick Shift 2.0, η δύναμη που απαιτείται για την ενεργοποίηση της μανέτας έχει μειωθεί κατά 15% σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση. Το αποτέλεσμα είναι πιο ομαλή και απλή οδήγηση, ακόμη και μέσα στην κίνηση της πόλης.
Το σύστημα φρένων της Monster έχει σχεδιαστεί ώστε να προσφέρει υψηλή απόδοση και εξαιρετικό έλεγχο. Μπροστά συναντάμε δύο δίσκους 320 mm με ακτινικές δαγκάνες Brembo και ακτινική τρόμπα, ενώ πίσω υπάρχει ένας δίσκος 245 mm με δαγκάνα δύο εμβόλων. Το σύστημα αναβαθμίζεται με την προσθήκη τακακίων με ειδικά σχεδιασμένο υλικό τριβής, που κάνει την αρχική φάση του φρεναρίσματος πιο προοδευτική και πιο διαισθητική — ιδιαίτερα χρήσιμο στην αστική οδήγηση.
Η Monster εξοπλίζεται με ελαφριές ζάντες αλουμινίου και ελαστικά Pirelli Diablo Rosso IV, μια κορυφαία επιλογή για χρήση στο δρόμο. Τα ελαστικά αυτά διατηρούν το σπορ DNA της οικογένειας Diablo Rosso, προσφέροντας μειωμένο χρόνο ζεστάματος και εξαιρετική πρόσφυση ακόμη και στο βρεγμένο. Ο σκελετός και ο σχεδιασμός του πέλματος έχουν μελετηθεί ώστε να εξασφαλίζουν σταθερότητα, ακρίβεια και κράτημα, για ακόμη πιο ασφαλή και συναρπαστική σπορ οδήγηση, χωρίς να θυσιάζεται η ευελιξία στην καθημερινή χρήση.
Η εργονομία της Monster έχει σχεδιαστεί ώστε να προσφέρει μια φυσική και άνετη θέση οδήγησης, ιδανική τόσο για την καθημερινότητα όσο και για πιο δυναμικές διαδρομές. Το τιμόνι έχει μετακινηθεί ελαφρώς πιο μπροστά σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση, προσφέροντας καλύτερη αίσθηση του εμπρός μέρους, περισσότερη αυτοπεποίθηση και μεγαλύτερη ακρίβεια στον χειρισμό.
Η γωνία τιμονιού της Monster έχει σχεδιαστεί ώστε να μεγιστοποιεί την ευκολία χειρισμού, ιδιαίτερα μέσα στην πόλη. Οι ελιγμοί σε χαμηλές ταχύτητες γίνονται ομαλά και φυσικά, διευκολύνοντας την κίνηση μέσα στην κυκλοφορία και προσφέροντας μια ακόμη πιο διαισθητική και απολαυστική οδηγική εμπειρία.
Το ύψος της σέλας της Monster έχει σχεδιαστεί ώστε να προσφέρει σε κάθε αναβάτη άμεση αίσθηση ελέγχου. Χάρη στο ιδιαίτερα στενό σημείο ένωσης ανάμεσα στη σέλα και το ρεζερβουάρ, γίνεται πιο εύκολο να πατά κανείς κάτω και με τα δύο πόδια, ενισχύοντας την αυτοπεποίθηση σε ελιγμούς χαμηλής ταχύτητας ή σε στάση. Το ύψος είναι 815 mm με τη στάνταρ σέλα, ενώ για όσους επιθυμούν ακόμη πιο προσιτή θέση, διατίθεται αξεσουάρ Ducati Performance που προσφέρει χαμηλότερη σέλα και κιτ χαμηλώματος ανάρτησης, τα οποία μειώνουν το ύψος έως και στα 775 mm.