Ο Ducati Testastretta 11° είναι ένας δικύλινδρος κινητήρας με ψυχή που διαθέτει δύο όψεις. Είναι πολύ διαχειρίσιμος και ομαλός στις χαμηλές στροφές, αλλά ταυτόχρονα διαθέτει ροπή που είναι πάντα έτοιμη και ικανή να ελευθερώσει την εντυπωσιακή δύναμη του χαρακτήρα Ducati κατά την επιτάχυνση.
Ο Testastretta 11° είναι ένας υγρόψυκτος 4βάλβιδος δικύλινδρος κινητήρας με δεσμοδρομικό σύστημα μεταβλητού χρονισμού ο οποίος αποδίδει ισχύ 111 ίππων.
Το "11°" αναφέρεται στην τιμή της επικάλυψης των βαλβίδων, η οποία κατά κύριο λόγο επηρεάζει τις διαστάσεις της κυλινδροκεφαλής, εξ ου και η ονομασία Testastretta (που μεταφράζεται ως "Στενή κεφαλή").
Ωστόσο αποτελεί βασική παράμετρο για την ομαλότητα της λειτουργίας, πράγμα που είναι το κύριο χαρακτηριστικό αυτού του κινητήρα. Για την ακρίβεια, η επικάλυψη των βαλβίδων ορίζει το διάστημα περιστροφής του άξονα στον στρόφαλο, στο οποίο λαμβάνει χώρα το ταυτόχρονο άνοιγμα των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής. Η επικάλυψη των βαλβίδων έχει ρυθμιστεί στις 11° γι’αυτόν τον κινητήρα, προκειμένου να διατηρείται όσο το δυνατόν μικρότερη η ανταλλαγή της παραγόμενης θερμότητας στα καυσαέρια και τα αέρια καύσης στον θάλαμο καύσης, με στόχο την επίτευξη μεγάλης ομαλότητας στη λειτουργία μαζί με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και χαμηλές εκπομπές ρύπων.
Ο κινητήρας Testastretta DVT χρησιμοποιεί ένα σύστημα μεταβλητού χρονισμού το οποίο ενεργεί τόσο στις βαλβίδες εισαγωγής όσο και στις βαλβίδες εξαγωγής. Καθώς ενεργεί ανεξάρτητα στους εκκεντροφόρους εισαγωγής και εξαγωγής, βελτιστοποιεί την απόδοση του κινητήρα σε όλο το φάσμα στροφών του κινητήρα και σε όλες τις συνθήκες λειτουργίας, ώστε να εξασφαλίζεται μέγιστη ισχύς, ομαλή μεταφορά της δύναμης, μεγάλη ροπή σε χαμηλές στροφές, καθώς και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.