Faro Scrambler

Δεκαετία ’60

share
Η απαρχή της εποχής του Desmo
Η κρίση της αγοράς μοτοσυκλέτας στην Ιταλία συνεχίστηκε στα χρόνια του ’60, με σημαντική μείωση των πωλήσεων, η οποία επηρέασε και την Ducati. Η εμφάνιση μικρών αυτοκινήτων πόλης, με πρώτο το Fiat 500, ήταν ο κύριος λόγος πίσω από αυτήν την κατάρρευση, παράλληλα με την απόσυρση από την αγωνιστική σκηνή, το 1957, ιστορικών κατασκευαστών, όπως η Gilera, η Moto Guzzi και η Mondial. Η κρατική διοίκηση της εταιρίας του Borgo Panigale προχώρησε σε δραστικές περικοπές εξόδων, τόσο στους αγώνες όσο και στην παραγωγή. Η Ducati μπήκε σε μία φάση χειμερίας νάρκης, από την οποία θα ξυπνούσε μόνο μετά τα μέσα της δεκαετίας του ’60. Κατά τη διάρκεια της περιόδου αυτής, τα πρότζεκτ της εταιρίας απευθύνονταν στις ξένες αγορές και μόνο στα επόμενα χρόνια θα μετατρέπονταν σε μοντέλα για την ιταλική και την παγκόσμια αγορά. Το 1962 παρουσιάστηκε το Scrambler 250 στις ΗΠΑ, ένα μοντέλο που έμελλε να γίνει σύμβολο μιας γενιάς, ειδικά στην ιταλική αγορά. Επιπλέον, στα πρώτα χρόνια του ’60, αναπτύχθηκε ένα από τα πιο φιλόδοξα αλλά ατυχή σχέδια, το Apollo, για χάρη του οποίου δημιουργήθηκε ο πρώτος δικύλινδρος σε διάταξη L κινητήρας. Το 1964, το μοντέλο των 250 κ.εκ. προστέθηκε στην αξιόλογη γκάμα των εμπορικών μονοκύλινδρων, στις εκδόσεις Diana, Monza, Aurea και στην έκδοση GP αργότερα, που έπιανε τα 150 χλμ./ώρα - μία πραγματικά εξαιρετική επίδοση για την εποχή. Αυτό το μοντέλο επηρέασε άμεσα όλα τα μονοκύλινδρα που ακολούθησαν, μέχρι τα περίφημα Scrambler των 250, 350 και 450 κ.εκ. Το 1967 η Ducati αποφάσισε να φέρει την επανάσταση στους κινητήρες της, παρουσιάζοντας το Δεσμοδρομικό σύστημα, το οποίο μέχρι τότε είχε χρησιμοποιηθεί μόνο σε αγωνιστικές μοτοσυκλέτες. Παρουσιάστηκαν τότε δύο εκδόσεις του κινητήρα στα 350 και στα 450 κ.εκ. οι οποίες χρησιμοποιήθηκαν ευρέως μέχρι και στα χρόνια του ’70. Παρότι δεν είχε τη δυνατότητα να συμμετάσχει επίσημα σε αγώνες, η Ducati εξέλιξε τη Mach 250, η οποία κέρδισε μία ιδιαίτερη θέση στην καρδιά των φανατικών των σπορ μοτοσυκλετών. Το 1968 η Ducati μάγεψε τους ειδικούς με τις εκπληκτικές επιδόσεις της 450 Mark 3D (πάνω από 170 χλμ./ώρα τελική), την πρώτη Ducati παραγωγής με δεσμοδρομικό σύστημα διαχείρισης βαλβίδων. Τέλος, το 1969, και λόγω της εμφάνισης των πρώτων Ιαπωνικών superbikes στην ιταλική και την ευρωπαϊκή αγορά, οι Ιταλοί κατασκευαστές άρχισαν να ανανεώνουν τα μοντέλα και να αναδιοργανώνουν τα εργοστάσιά τους. Ήταν εκείνη ακριβώς τη χρονιά που η Ducati επέκτεινε το εργοστάσιό της στο Borgo Panigale, δημιουργώντας νέους χώρους παραγωγής και ένα νέο τμήμα όπου κατασκευάζονταν οι πρώτες δικύλινδρες αγωνιστικές και δρόμου μοτοσυκλέτες, η 500 GP και η 750 GT.

Εμπειρίες

Official Pages

Δίκτυο και υπηρεσίες